Amasra Gezisi

Amasra Gezi Tarihi : Ağustos 2012

Kardeşim ve bir arkadaşım ile birlikte bir anda planlayıp 2012 yılının Ramazan Bayramında Karadeniz Turu yapmaya karar verdik ve çıktık yola.

İlk uğrayacağımız yer, küçük İstanbul olarak da bilinen Bartın iline bağlı Amasra.

İstanbul-Amasra

Sabahın erken saatlerinde çıktığımız yolculukta, çok fazla mola vermeden Bolu’yu geçip karadeniz sahillerine doğru yönümüzü değiştirdik. Zonguldak üzerinden Amasra‘ya giderken yolda gördüğümüz bir çeşme dikkatimizi çekti ve hemen otomobilimizi durdurduk.

İstanbul gibi büyük bir şehirde yaşayıp da direk kaynağından gelen buz gibi su ile elimizi yüzümüzü yıkadıktan ve kana kana içtikten sonra yolumuza devam ettik. Amasra‘ya, Bartın’a ulaştıktan sonra tabelalar ile rahatça ulaşabilirsiniz.

Amasra 1

Ve Amasra Gözükür

Bartın’dan sonra yaklaşık 25 km’lik gidiş geliş tek şeritli ve virajlı yolda tam yokuş aşağı inmeye başladığınızda bir anda karşınıza kuş bakışı olarak çıkıyor ve daha ilk görüşte aşk yaşamaya başlıyorsunuz .Hem biraz mola vermek, hemde bu manzaranın tadını çıkartmak için yolun sağında bulunan boşluğa aracımızı park edip durduk.

Amasra 2

Tertemiz karadeniz havasını bu eşsiz güzel manzaraya bakarak içimize çektikten sonra yolumuza devam ettik. Acıkmıştık ve güzel bir yemeği hak ettiğimizi düşünüyorduk. Sahil kenarında bulunan Mavi Yeşil Restorana giderek deniz manzarası eşliğinde söylemiş olduğumuz hamsi tava ve Amasra salatasını midemize indirdik.

amasra salatasi - hamsi tava

Doyduğumuza göre artık kalacak yer bulmanın zamanı geldi diyerek dolaşmaya başladık. Restorandan çıktığımızda sahilde bulunan ve sanatçı Barış Akarsu‘ya ait olan heykeyli gördük ve ister istemez bir burukluk kapladı içimizi.

Barış Akarsu
Barış Akarsu Heykeli

Buradan ayrılıp Amasra kalesine doğru yürürken Amasra Müzesi dikkatimizi çekti, içeri girmeden bahçede bulunan eserlere bakarak yolumuza devam ettik.

Kaleye doğru çıkarken bize çok ilginç gelen ve ne kadar arasam da bir türlü bulamadığım çarıklardan yapılan vazoların ve kaleden çektiğim fotoğrafları maalesef paylaşamıyorum.

Amasra‘ya ilk girdiğimiz andan itibaren bir insan yoğunluğunu fark etmiştik, bu yoğunluktan dolayı da toplamda 700 kişilik misafir ağırlayabilen güzel yerde 5000’e yakın misafirin olduğunu öğrenmemiz çokta uzun sürmedi. Geceyi burada geçiremeyeceğimizi öğrendikten ve havanında kararmaya başlaması sebebi ile Cide‘ye doğru yola çıkmaya karar verdik.