Samsun – Bafra Gezisi

Gezi Tarihi : Ağustos 2012

Gerze‘den yola çıkıp geceyi geçirmek için Bafra‘nın yolunu tuttuk.

Gerze ile Bafra arası 70 km olup yaklaşık 1 saat içinde ulaşmak mümkün.

gerze-bafra

Kısa süren bir yolculuğun ardından Bafra‘ya ulaşıyoruz. Bafra‘nın girişinde bizi Gelin Köprüsü karşılıyor. Gelin Köprüsü ilçenin sembolü haline gelmiş, yeni gelin olan kızlar bu köprüden yürüyerek geçiyormuş.

Bafra‘ya ilk kez geliyor olsak da burada tanıdıklarımızın olması yabancılık duymamamıza sebep oluyor. (Orhan Amca ve Emrah kardeşim)

Bizim tanıdığımız kimse yok diye düşünmenize hiç gerek yok. Tanıdığınız kimse olmasa bile, ilçe insanlarının yardım severliği muhteşem denilebilecek seviyede. Hemen başımızdan geçen olayı anlatmak isterim.

• İlçeye giriş yaptığımızda adres sormak için bir dükkanın önünde durduk. Adres tarifini aldıktan sonra yolumuza devam ettik. Adamın söylediği şekilde giderken birden önümüze bir araç çıktı ve bizi durdurdu. Camı açıp “Ne oluyor ? Neden durdurdunuz bizi ?” demeye kalmadan, diğer araçtan çıkan kişi, “kardeşim yanlış yola girdin. Benim tarif ettiğim yol burası değil” diyerek doğru yolu bize tekrar tarif etmeye başladı.

Benim yanlış yola girdiğimi görüp, kendi arabasına binerek kestirme yoldan önümüze çıkan ve biraz önce adres tarifi istediğim kişiden başkası değildi. O an o kadar duygulanmıştık ki, sadece “teşekkür ederiz, teşekkür ederiz” demekten başka bir şey söyleyemedik.

Doğru adresi bulmamızın ardından, çay ve kahvelerimizi yudumlarken zamanın nasıl geçtiğini anlamadık. Karnımızda acıkmaya başlamıştı. Bafra‘ya kadar gelip Bafra Pidesi yemeden dönmek olmazdı tabi. Hemen Bafra Pidesi‘ni en iyi yapan yere Turan Usta‘ya ( Adres : Çarşı, Rıza Cami Sok. No:13/A ) gittik. Siparişlerimizi verdikten sonra sıcak sıcak pidelerimizi muhabbet eşliğinde yemenin tadını çıkardık.

bafra pidesi samsun (1) bafra pidesi samsun (2) bafra pidesi samsun (3)

Muhabbet güzel, pidelerde sıcak ve çıtır çıtır olunca bir an “insan daha başka ne ister ki” diye düşünmeden edemedim. Pidelerimiz bitmiş ardından çaylarımızı yudumlarken uykumuz da gelmeye başlamıştı. Bafra‘da bulunan tanıdığımız iki kişi de kendilerinde kalmamız yönünde ısrar edince ve bizde ayrım yapamayınca, kimsenin kalbi kırılmasın diye ilçede bulunan öğretmen evinde kalmaya karar verdik.

Ertesi gün uyandıktan sonra kahvaltı yapmak için dışarı çıktığımızda Samsun‘un ve Bafra‘nın olmazsa olmazı Nokul yemeden gidersek pişman olacağımızı öğrendik.

nokul samsun (1)

Nokul eşliğinde kahvaltımızı yaptıktan sonra, Bafra‘nın sokaklarında dolaşmaya başladık. Yeni toplanan tütün yapraklarının kurutulması ve buradan da sigara fabrikasına gönderilmek için bekleyen yapraklar ile karşılaştık. Aldık elimize şişi biz de başladık yapmaya. Kolay gibi görünse de yaprakların birbirine değmemesi gerektiğini, yaprağın nereden delineceği, iki yaprak arasında ne kadar boşluk bırakılacağı gibi  kuralları öğrendikten ve bir kaç deneme yaptıktan sonra işi ustalarına bıraktık.

Bafra‘nın en eski çeşmesi olan ve Cumhuriyet Meydanında bulunan Alibey Çeşmesini de görüp Samsun‘a doğru yola çıktık.

samsun taze tütün Bafra Alibey Çeşmesi

Samsun‘da bu sefer bizi askerlik arkadaşım Emrah karşıladı. Çaylarımızı içip hasret giderdikten sonra başladık Samsun‘u dolaşmaya.

Önce Batı Parkta bulunan Amazon Kadını heykeli ve Aminos Tepesine doğru yola çıkıyoruz.

Kısaca bahsetmek gerekirse Amazonlara, Yunan mitolojisinde tamamen kadın savaşçılardan oluşan bir ulus olarak bahsediliyor. Amazonların Pontus bölgesinde yani bugünkü Karadeniz kıyılarında yaşadıklarından bahsedilir. Savaşçı bir ulus olan Amazonların okları daha iyi gerebilmek için de göğüslerinin birini aldıkları söylenir. Samsun Batı Park’ta bulunan heykelde de bu detaya da dikkat edilmiş.

samsun (1) samsun (2) samsun (3) samsun (4) samsun (5) samsun (6) samsun (7) samsun (8)

Buradan çıkıp Bandırma vapurunu görmek için devam ediyoruz. Ancak bizi kötü bir süpriz bekliyor. Bayram tatili olması sebebi ile kapalı…

Karnımız acıkıyor Samsunda muhteşem et döner yapan Lezzet Lokantasına gidip muhteşem dönerinden yiyoruz… Ardından bir nargile cafe bulup, nargilemizi içiyoruz.

Ve tabiki uyku zamanı…

Sabah erken saatte kalkıp Samsun Çarşamba ilçesinde güzel bir köy kahvaltısı yaptıktan sonra, Ordu‘ya doğru yola çıkıyoruz…