Bursa – Türbe ve Camii Ziyaretleri

Gezi tarihi : Aralık 2015

İstanbul’dan sabah saat 9:00 gibi dört arkadaş yola çıkarak başladığımız gezimiz, Eskihisar-Topçular feribotuna yetişmeye çalışarak başlıyor.

eski hisar topçular

Feribotu beklerken simit ve çay eşliğinde ufak bir atıştırma yapıp, kahvaltımızı yapmak için Uludağ sarı alanda bulunan Pala’nın Yerine ulaşmak için kendimizi şartlıyoruz. Eskihisar’dan Topçulara yaklaşık 45 dakika içinde ulaştıktan sonra hiç bir yere uğramadan Bursa’ya varıp Uludağ’ı tırmanmaya başlıyoruz.

bursa uludağ yolu

Kahvaltımızı yapıp (temiz havanın da etkisiyle tıka basa yedik ve akşama kadar maalesef hiç birşey yiyemedik) artık şehir merkezine inmenin zamanıdır diyerek gezimizin gerçek amacı olan camii ve türbe ziyaretlerimizi yapmak için çıkıyoruz yola.

İlk önce Tophane’de bulunan Osmanlı İmparatorluğunun kurucusu Osman Gazi ve oğlu Orhan Gazi‘nin Türbelerine uğruyoruz.

bursa osman gazi orhan gazi türbeleri bursa osman gazi türbesi bursa orhan gazi türbesi

Ayrıca Bursa’nın ünlü Tophane Saat Kulesi de türbelerin bulunduğu alanda alıyor.

bursa tophane saat kulesi

Dualarımızı edip avluda fotoğraflarımızı çekildikten sonra, türbeden çıkıp biraz yukarıda bulunan bir çay bahçesine girerek Bursa’yı yukardan seyrederken çaylarımızı yudumluyoruz ve Evliya Çelebi’nin ifadesi ile Bursa’nın Ayasofyası olarak adlandırılan Ulu camii‘ye doğru yolumuza devam ediyoruz.

Ulu Camii 1.Bayezıd (Yıldırım Bayezıd) tarafından 1396-1399 yılları arasından Mimar Ali Neccar’a yaptırılmıştır. 20 kubbesi olan caminin ortasında bulunan kubbe açık olarak yaptırılmış. Caminin tam ortasında bulunan bu kubbenin altına şadırvan yaptırılmış olup namaz kılmaya gelen insanların abdest alması için hala kullanılmaktadır.

bursa ulu camii 1 bursa ulu camii 2 bursa ulu camii 3 bursa ulu camii 4 bursa ulu camii 5 bursa ulu camii 7

Ulu Camii’den çıktıktan sonra sola dönüp 100-150 metre ileride Meşhur İskender Kebabı’nın ilk çıktığı Küçük Mavi Dükkan’a uğramanızı, İskender Kebabı burada yemenizi şiddetle tavsiye ederim. (Daha önce yapmış olduğum Bursa ziyaretinde özellikle buraya gelip o enfes kebaptan yemiştim ancak yazımın başında belirttiğim gibi kahvaltıda çok fazla yediğimizden bu sefer ki gezimizde üç arkadaşım ve ben maalesef kebap yemeden dönmek zorunda kaldık.)

Gezimize bir sonraki hedefimiz olan Emir Sultan Hz.‘nin türbesine doğru devam ederken yanlışlıkla girdiğimiz yolda Yeşil Türbe’yi görüyoruz. Hemen aracımızı park edip türbeye doğru yürümeye başlıyoruz.

1421 yılında Yıldırım Bayezid’ın oğlu Çelebi Mehmet tarafından yaptırılan Yeşil Türbe‘nin mimarı Hacı İvaz Paşa olup, sekizgen bir yapıya sahip. Türbenin içince Çelebi Mehmed’in çinileri ile bezenmiş sandukası yer almakta.

bursa yeşil turbe

Ziyaretimizi gerçekleştirdikten sonra Emir Sultan Hz.‘nin türbesinin buraya çok uzak olmadığını öğrenip yürüyerek yolumuza devam ediyoruz.

Emir Sultan Hz. hakkında söyleyebileceğim,duyduğum,okuduğum o kadar çok şey var ki, bunları uzun uzun yazabilirim ancak türbe girişinde bulunan yazının fotoğrafını koyarak genel bir düşünceye sahip olmanızı sağlamak isterim ve Emir Sultan Hz. hakkında daha çok bilgi edinmenizi özellikle tavsiye ederim.

bursa emir sultan hz 1 bursa emir sultan hz 2 bursa emir sultan hz 3

Osmanlı İmparatorluğunun uzun süre başkentliğini yapmış olan Bursa‘da, camii ve türbe ziyaretlerimizi bitirerek bütün arkadaşlarım ve ben böylesine tarih kokan bir şehir’i görmüş ve dolaşmış olmanın verdiği mutluluk ile İstanbul’a doğru yola çıkıyoruz.