Ordu Gezisi

Gezi Tarihi : Ağustos 2012

Samsun Çarşamba’da yaptığımız muhteşem köy kahvaltısından sonra Ordu‘ya gitmemizin zamanı geldi diyoruz ve çıkıyoruz yola.

Samsun – Ordu arası 150 km mesafede ve yaklaşık 2 saat gibi sürüyor.

samsun-ordu

Ordu‘ya doğru ilerlerken Türkiye’nin ikinci büyük tüneli olan 3820 metre uzunluğundaki Nefise Akcelik Tunelinden geçme şansımız oluyor. Tünel 2006 yılında yapılmış ve Fatsa ile Orduyu birbirine bağlıyor.

Nefise Akcelik Tuneli

Ordu tabelasını gördükten sonra, biraz daha ilerleyince palmiye ağaçları ile süslenmiş sahil yolu bizi karşılıyor. Aracımızı park edip, şehre girmeden önce yine denizi seyrediyoruz.

ordu (2)

Mola bitiminde Uzun Çarşı Caddesinde bulunan ve 1800 yılında yapılan Atik Ibrahim Pasa Camisi‘ne (Şehrin ortasında olduğu için halk tarafından “Orta Camii” olarak da adlandırılıyor) doğru yola çıkıyoruz.

Atik Ibrahim Pasa Camii Ordu (1) Atik Ibrahim Pasa Camii Ordu (2) Atik Ibrahim Pasa Camii Ordu (3)

Camii ziyaretimizi tamamlayıp Ordu‘yu tepeden görmek için Boztepe‘ye doğru yola koyuluyoruz. Boztepe‘ye çıkmanın en kolay ve uygun yolu, şehir merkezinde olan teleferiği kullanmak oluyor. Teleferik yavaşça yukarı doğru çıkarken,altımızda kalan fındık bahçeleri, çatılara serilen fındıkları izliyoruz. Tepeye çıktığımızda ise söylenecek söz kalmıyor, muhteşem bir şehir manzarası bizleri karşılıyor. Tepede bulunan çay bahçesine oturup, çaylarımızı yudumlarken sadece bu eşsiz manzaranın tadını çıkartmak kalıyor.

ordu teleferik (1)ordu teleferik (2)ordu teleferik (3)ordu teleferik (4)boztepe (2)boztepe (1)

Tek cümle ile “hayran kalıyoruz” ve geri dönüş yolunda akşam vakitlerinde bir kez daha buraya gelmek üzere kendi aramızda anlaşıyoruz.

Şehir merkezine inip biraz daha dolaştığımızda ortasında çeşmeler olan bir kanala rastlıyoruz. Bu kanalı takip ettiğimizde denize kadar uzandığını görüyoruz. Bizim tahminimize göre şehrin atık suları, bir şekilde arındırılarak bu görsel güzellik eşliğinde denize karışıyor. Gerçekten çok değişik ama bir o kadar da güzel bir detay.

ordu (4) ordu (3)

Tekrar otomobilimize binip bir sonraki durağımız olan Giresun‘a doğru yola çıkıyoruz.