Uzungöl Gezisi

Gezi Tarihi : Ağustos 2012

Sümela Manastırı ile Uzungöl arası 130 km. Geldiğimiz yolu geri dönerek sahil yoluna çıkıyoruz ve Trabzon‘un iki meşhur ilçesi Sürmene ve Of’tan geçerek Çaykara‘ya varıyoruz.

altındere-uzungol

• Of ile Çaykara arasında bulunan yol (Bayburt – Of Yolu) üzerinde Türkiye’nin meşhur çay üretici firmalarının fabrika satış mağazaları bulunuyor. Bu fabrikalardan birine uğrayarak birinci kalitede üretilen ve yurt dışına ihraç edilen çaylardan almayı ihmal etmiyoruz.

Karnımızın iyice acıktığını hissettiğimiz sırada,Çaykara-Uzungöl arasında bulunan bir lokantaya giriyoruz. Masamıza gelen ve lokantanın sahibi olan ablaya, İstanbul’dan geldiğimizi ve yöresel tüm yemeklerin tadına bakmak istediğimizi söylüyoruz.

Bir kaç dakika içinde masamızda; Hamsi kuşu, karalahana sarması, mısır ekmeği, mıhlama,kaygana, laz böreği, fasulye diblesi, turşu kavurması ve yemeğin büyüsüne kapılıp, isimlerini de fotoğraf çekmeyi unuttuğum gibi unuttuğum bir kaç yemek daha geldi.

Yemek sonunda meşhur Hamsiköy Sütlacımızı da yedik ve artık görev tamamlanmış oldu. 🙂

Uzungöl‘e gitmenin ve muhteşem manzaranın tadını çıkarmaktan başka bir şey kalmamıştı artık.

Giriş de bulunan ve fotoğraflarda sıkça gördüğümüz camii karşımızda duruyordu.

Arkasında yeşilliklerle kaplı dağların arasında bulunan muhteşem görüntüsü ile Uzungöl.

Dağların tepesinde sis vardı.

İnanın muhteşem bir manzara.

Biraz ilerde ki lokantada Kazım Koyuncu şarkısı çalıyordu.

Bu muhteşem manzara karşısında söylenecek fazla bir şey de yoktu…

uzungol trabzon (1) uzungol trabzon (2) uzungol trabzon (3) uzungol trabzon (4) uzungol trabzon (5)

Özellikle büyük şehirlerde yaşayan insanların burada günlerde hiç sıkılmadan kalabileceği, doğa ile baş başa sakin bir tatil yapabileceği muhteşem bir yer.

Sırf geceyi burada geçirelim diye Uzungöl otel fiyatlari için bir kaç siteye baktığımda çok cazip fiyatlarla karşılaştık.

Ancak yaptığımız bir telefon görüşmesi üzerine İstanbul’a dönmemiz gerektiği için burada kalma planımız ertelendi. Rize ve Artvin’e de gitme şansımız olmadı. Başka bir sefere sözleşerek geri dönüş yolculuğumuz başladı…